Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
Regulamin – niniejszy regulamin.
Platforma – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.ecd.pl/sklep
Sprzedawca –Q-RIER Sp. z o.o. z siedzibą 02-255 Warszawa ul. Krakowiaków 103.
Dostawca – producent/dystrybutor bądź inny podmiot który dostarczył produkt do sprzedaży w sklepie.
Cennik – cena rynkowa poszczególnych usług świadczonych przez Sprzedawcę i inne podmioty na rzecz Dostawców w związku prowadzoną działalnością.
Umowa – pisemna umowa zawarta z Dostawcą i Sprzedawcą regulująca dodatkowe prawa i obowiązki dla stron.
Pakiet – płatna funkcja Platformy, dzięki której Dostawca (w tym użytkownicy działający w jego imieniu), identy?kowany za pomocą nadanego przez siebie numeru PIN, może skorzystać z dostępnych funkcji przypisanych do danego rodzaju Pakietu.
pozostałym pojęciom pisanym z wielkiej litery nadaje się znaczenie określone w Regulaminie.
§ 2
Niniejszy regulamin określa zasady współpracy Dostawcy ze Sprzedawcą który obsługuje sklep a nie zawarł ze Sprzedawcą odrębnej pisemnej umowy.
§ 3
W celu skorzystania z wszystkich funkcji Platformy, Dostawca zobowiązany jest do zawarcia z Sprzedawcą odrębnej umowy regulującej szczegółowe warunki transakcji.
Zawarcie umowy o której mowa w punkt 1 nie jest obligatoryjne aby zostać Dostawcą.
Wery?kacji i wyboru Dostawcy dokonuje wyłącznie Sprzedawca według swojej oceny.
§ 4
Dostawca zobligowany jest do dostarczenia towaru na swój koszt do magazynu wskazanego przez Sprzedawcę.
W terminie 14 dni przed dostawą towaru Dostawca zobligowany jest do bezwględnego dostarczenia w formie elektronicznej wszelkich dokumentów potrzebnych do wprowadzenia towaru na terytorium EU a w szczególności:
Wymagane prawem certyfikaty;
Warunki gwarancji
Instrukacja montażu
Karta katalogowa
Instrukcja bezpieczeństwa.
W przypadku niewywiązania się dostawcy z wymogów o którym mowa w punkcie 2 będzie naliczana kara umowna w wysokości 500 zł za każdy dzień zwłoki liczony od dnia dostarczenia towaru do dnia uzupełnienia braków formalnych.
Dostawca zobligowany jest do ustalenia ostatecznej ceny towaru z przedstawicielem sprzedawcy i wystawienie faktury zaliczkowej. Cena musi zawierać wszelkie koszty dostawcy, odprawy celnej oraz innych opłat należnych obowiązującym prawem.
Sprzedawca zapłaci zaliczkę przed dostawą w wysokości ustalonej z przedstawicielem Sprzedawcy ale nie większą niż 25 % uzgodnionej ostateczne ceny nabycia towaru.
Zapłata pozostałej ceny nastąpi w terminie 185 dni od dnia dostawy towaru do magazynu wskazanego przez Sprzedawcę z zastrzeżeniem punktu 7.
W przypadku sprzedaży partii towaru którą dostarczył Dostawca przed terminem o którym jest mowa w punkcie 6 – Sprzedawca zobowiązany jest zapłacić za daną partię sprzedanego towaru w terminie 21 dni od dnia sprzedaży. Jako sprzedaż towaru liczony jest dzień wpływu środków finansowych na konto Sprzedawcy.
W przypadku gdy Kupujący uprzywilejowany skorzystał z prawa do zwrotu towaru uważa się że do transakcji sprzedaży partii towaru nie doszło i nie przysługuje Dostawcy w związku z tym wypłata środków.
W przypadku gdy Dostawca nie dostarczy wszelkich dokumentów o których mowa w punkcie 2 – Sprzedawca może zlecić firmie zewnętrznej przygotowanie i dostarczenie tych dokumentów niezwłocznie a Dostawca zobowiązany jest pokryć koszty zgodnie z Cennikiem firmy zewnętrznej.
§ 5
Dostawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów prawa właściwych, ze szczególnym uwzględnieniem:
przepisów dotyczących praw Kupujących uprzywilejowanych,
regulacji prawnych w krajach, do których kierowana jest sprzedaż przez Sprzedawcę,
przepisów podatkowych, w tym celnych, a w szczególności w zakresie wymaganych ceł, akcyz oraz innych danin publicznoprawnych,
przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
Dostawca jest zobowiązany do zapoznania się z dostępnym w Platformie Regulaminem Platformy i do respektowania jego postanowień lub odstąpienia od transakcji.
W przypadku, gdy jakikolwiek podmiot trzeci wystąpi względem Sprzedawcy z roszczeniami związanymi z działalnością Sprzedawcy w ramach Platformy, w tym z związku z materiałami umieszczanymi przez Sprzedawcę, Dostawca zobowiązuje się wstąpić lub przystąpić do odpowiednich postępowań oraz pokryć wszelkie koszty poniesione przez Sprzedawcę w związku z tymi roszczeniami.
§ 6
Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące funkcjonowania Platformy należy zgłaszać na adres e-mail: biuro@ecd.pl
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 20 dni roboczych od momentu otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
Dostawca może wnioskować o mediację w celu rozwiązania ewentualnych sporów pomiędzy Dostawcą a Sprzedającym w związku z Umową.